روستاهای عجیب ایران

روستاهای عجیب و منحصر به فرد ایران+عکس

ایران علاوه بر مناطق شناخته شده اش، مناطق قشنگ و بکر زیادی برای گشتن و دیدن دارد. یکی از این جاهای زیبا همین روستاهایش است، با آب و هوایی دلپذیر یا چمنزارها، سبزه زارها و زمین های کشاورزی، خانه های ساده و پلکانی و چشم اندازی که دارند فرصتی مناسب برای دور شدن از زندگی شهری پر از دود و هیاهو است. ایران دارای روستاهای زیادی است ولی شاید برایتان جالب باشد که روستاهای عجیبی در ایران وجود دارد که هنوز ناشناخته هستند. با مجله گردشگری بلیط اینجا همراه باشید تا عجیب ترین روستاهای ایران را به شما معرفی کنیم.

روستاهای عجیب ایران

سرآقا سید؛ ماسوله زاگرس

روستای سرآقا سید، با معماری پلکانی که دارد، یکی از بکرتربن روستاهای ایران است. زنان و دختران در این روستا لباس های کاملا محلی به تن میکنند. دلیل عجیب بودن این روستا این است که، با بارش اولین برف زمستانی، راه های ارتباطی روستا با بیرون قطع میشود و مردم روستا شش ماه از سال را در پشت برف ها زندگی میکنند. از فروردین تا مهر، بهترین زمان رفتن به روستای سرسبز سرآقاسید است چون درختان گردو و باغ های میوه اش بسیار پربار هستند.

روستای سرآقاسید در فاصله ۹۱ کیلومتری شهر کرد در یکی از توابع کوهرنگ است.

روستاهای عجیب ایران

شهرآباد؛ روستای دوقلوها

در این روستا حدود ۲۴۰ نفر زندگی میکنند که حدودا ۴۰ نفر از آنها دوقلو هستند. و اکثر این دوقلو ها همسان هستند. اگر وارد این روستا شوید، تعداد زیاد دوقلوها میتواند توجه شما را جلب کند. البته شباهت زیاد بچه ها به هم در مدرسه این روستا، میتواند باعث دردسر این معلمین شود!

روستای شهرآباد روستایی واقع در بخش بهمن شهر ابرکوه در استان یزد میباشد.

خرید بلیط هواپیما یزد       بلیط قطار یزد 

روستاهای عجیب ایران

ماخونیک، روستای لی لی پوت ها

این روستا هفتمین روستای شگفت انگیز و عجیب جهان است. و دلیل عجیب بودن آن قد کوتاه مردم بومی ماخونیک بوده است. به طور کلی قد مردم این روستا از ۱/۴۰ سانتی متر بیشتر نبوده است و به همین علت به این روستا لقب سرزمین لی لی پوت ها را داده اند. البته در اخیرا قد مردم روستا متعادل تر شده است.

میگویند اهالی روستای ماخونیک تا ۵۰ سال پیش اعتقادات عجیبی داشتند به عنوان مثال آنها چای و گوشت نمی خوردند، سیگار هم نمی کشیدند و به گفته خودشان تماشای تلویزیون همنشینی با شیاطین بود، اما به مرور زمان از شدت این اعتقادات کاسته شد.

روستاهای عجیب ایران

روستای ماخونیک در ۱۰۱ کیلومتری بیرجند در استان خراسان جنوبی است.

آب اسک، روستایی با رسم های عجیب

روستای آب اسک دارای طبیعت زیبا و چشمه های آب گرم آن که برای درمان کم خونی به کار می آید. از رسم های عجیب غریبی که این این روستا دارد این است که، یک روز در اردیبهشت زن ها پادشاهی میکنند یعنی هیچ مردی در روستا نیست و به آن رسم زن شاهی میگویند. رسم دیگری به اسم برف چال وجود دارد که مردان روستا آخرین برف های زمستان را در کوه ها چال میکنند که در تابستان دام هایشان از آن بخورند.

روستای آب اسک، از توابع شهرستان لاریجان در ۸۷ کیلومتری مازندران است.

روستاهای عجیب ایران

از دیگر عجیب ترین روستاهای ایران:

روستای چهاربرج در ۳۰ کیلومتری اسفراین.

روستای ایستا، که میگویند زمان در آن ایستاده است.

روستای زرگر در قزوین که میگویند در آنجا به زبان رومانیایی حرف میزنند.

اگر به روستاهای زیبا و عجیب ایران سفر کرده اید تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد بلیط اینجا: پنج طبیعت بکر در شمال غرب ایران را میشناسید؟

شما میتوانید از طریق وبسایت بلیط اینجا به آسانی بلیط هواپیما و بلیط قطار  مورد نظر خود را خریداری نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها